هشتمین صعود قلم - قلعه موران استان گلستان

هشتمین صعود قلم در منطقه زیبای گلستان برگزار شد. به خوبی و خاطره انگیز.

ساعت 5ونیم صبح روز پنج شنبه 14 شهریور به گنبد رسیدیم و با لطف آقای شاه محمدی به خوابگاه رفتیم. دیدار دوستان بعد از بیشتر از یک سال خیلی خوشحال کننده بود.خیلی ها هم نیومده بودن که ناراحت شدیم.

بعد از صرف صبحانه آماده حرکت به سمت چشمه گل رامیان بودیم.

بعد از دیدن این چشمه زیبا و گشت و گذاری کوتاه راهی روستای باقرآباد و ابتدای حرکت به سمت قلعه موران شدیم. زنان رامیانی با لباس های محلی به استقبال مون اومدن.

کوله های سنگین رو به نیسان ها سپردیم و سبک بار به راه افتادیم...

مسیرمون پر از درختان و گیاهان زیبا بود. باشگاه کوهنوردی البرز گنبد مسیر رو مشخص کرده بودن و نام برخی از گیاهان رو نوشته بودن که کار بسیار خوبی بود.

همراه دوستان باصفا که از  چهارگوشه ایران اومده بودن می رفتیم. اکثر مسیر شیب ملایمی داشت که بعضی جاها تند می شد. حضور مرتضی صالحی با پسر کوچولوش از جذابیت های این برنامه بود...

و از نکات دل آزار این برنامه شنیدن صدای بی وقفه اره های برقی بود. درخت ها یکی یکی می افتادن و به روح مون زخم می خورد... :(

حدود 4و نیم بعدازظهر بود که به محل کمپ رسیدیم. چادرهای گروه سرپرستی از قبل برپا بود. گرمای هوا ما رو به زیر سایه درخت ها کشوند.

ناهار خوردیم و بعد از کمی استراحت، انتظارم به سر رسید و خواهرم که از تهران میومد با گروه محمد گائینی به ما رسیدن. انرژی گرفتم از دیدنش...

دو ساعتی منتظر موندیم تا خورشید با ما مهربون تر شد و چادرهامون رو کنار هم برپا کردیم.

همه که چادرهاشون رو مستقر کردن دورهم جمع شدیم. نمایشی اجرا شد. بعد اعضای جدید هیات اجرایی صعود قلم معرفی شدن و از اعضای سابق تشکر کردیم. ضمن اینکه همه اعضا خودشون رو معرفی کردن.

هوا کم کم تاریک میشد و بچه ها دسته دسته دور هم جمع می شدن و بساط خنده و بازی به راه بود.

ساعت 5 صبح بیدارباش زده شد. بعضی ها همت کردن و رفتن و تعدادی هم موندن و لذت بردن از منظره های اطراف رو ترجیح دادن.

حدود 11ونیم بود که بچه ها یکی یکی برگشتن. و بازار عکس های دسته جمعی داغ شد... ضمن اینکه در این عکس ها حمایت خودمون رو از کوه شاه کرمان (که دستخوش بی رحمی انسان ها شده بود و فعالیت های معدنی در اون انجام میشد) اعلام کردیم. خوشبخانه شنیدم حمایت های گسترده طبیعت دوستان نتیجه داده و استاندار کرمان دستور توقف این فعالیت ها رو صادر کرده.

ناهار خوردیم و بعد از گرفتن عکس دسته جمعی به راه افتادیم.

هوا هنوز گرم بود که به روستای پاقلعه رسیدیم. مینی بوس ها اومده بودن تا ما رو به روستای باقرآباد برسونن. نداشتن فرصت باعث شد خیلی سریع وسیله هامون رو برداریم و از بچه ها خداحافظی کنیم.

در این برنامه پیشنهادات خوبی از آقای بیات و صدقی در مورد برنامه ریزی برای اثرگذاری بیشتر اینگونه جمع شدن هامون مطرح شد که اگر عملی بشه خیلی خوب خواهد بود.

جا داره از تلاش مهربانانه دوستان گنبدی و باشگاه کوهنوردی البرز این شهر تشکر کنم. واقعن زحمت کشیدن و خاطره خوبی برامون ساختن. مخصوصن آقای علی شاه محمدی عزیز که با صبوری و مهربونی پذیرای ما بودن.

پ.ن. عکس ها از همسر و همراه خوبم علی صنعتی.

سید محمود موسوی

سلام بسیار ممنون از مطالب زیبا برای ما افتخار بود تا میزبان شما وهمسر گرامی تان ودوستان باشیم به امید دیدار

کلماتی از یک کوهنورد

سلام زوجه جواب و نامرد من کاری می کنم هم رو طلاق بدید پس کو عکس بچه من از همین الان خودتون رو بیوه بدونید [نیشخند] با نقد صعود هشتم به روزم

میثم رودکی

خانم نوری با سلام و خسته نباشید خدمت شما و آقای صنعتی عزیز گزارش و عکسهای خوبی بود. لذت بردم متشکرم [گل] گزارش تصویری من: http://meisam.roudaki.com/ghaleh-maraan.html/

شاه محمدی

سلام بر شما همنوردان خوبم . از حضور شما در برنامه صعود قلم خوشحال شدم و اگر شما دوستان نبودید برنامه هم اجرا نمی شد . اگر اشکال یا ایراداتی در برنامه بود به بزرگواری خودتون ببخشید . هدف صمیمیت و سلامتی بود و امیدوارم تجربیات خوبی کسب نموده باشیم . صعود قلم یعنی کلاس آموزش اخلاق و فرهنگ . جایی که همه کوهنویسان با فرهنگ هه و قومیت های مختلف در آن جمع شده و لی ما همه کوهنوردیم و باید به همگان بقبولانیم کوه و کوهستان یک فرهنگ دارد و باید این فرهنگ را به نسل آینده انتقال دهیم . زنده باد کوه و کوهستان خداوند[گل][گل]

بــــــردگی کلمـــات

عشق رفاقت است نه رقابت و در رفاقت سالم کسی بازنده نیست. عاشقانه های اشتباه به مانند سرابند از دور زیبا و از نزدیک تهی از حیاتند سلام و وقت به خیر

فرشته

سیمین نازنینم....کلی از دیدن عکسای قشنگت و خودت و سوسن ذوق کردم...کلی ناراحتم که نتونسم بیام.ولی خوشحالم که به همه خوش گذشته و سفر و برنامه بیاد موندنیی داشتین...به علی آقا سلام برسون..یه سری هم به ما بزنین خوشحال می شیما[گل][قلب]

نیما یساری

درود بر قمریان عاشق صعود هشتم.زیبا بود.به امید دیدار دوباره شما[گل]

caren

با سلام ضمن تقدیر از وبلاگ زیبای شما به استحضار شما می رسانیم که بزرگترین وبلاگ تفریحی جهان در نظر دارد از تمامی کاربران وبلاگها دعوت کند که با حضور خود مارا سرفراز کنند امکانات پرتال تفریحی به شرح زیر می باشد.میکرو بلاگ با مطلاب زیبا و دلنشین و چت روم فلش با دوستان صمیمی و محیط سالم منتظرشما دوستان عزیز می باشیم لینگ چت روم http://life2chat.com/chat/flash/ لینگ میکرو بلاگ http://www.life2chat.com/cloop/ ادرس سایت اصلی http://www.life2chat.com

عیسی

درود بر شما خانم نوری... افتخار داشتم برنامه ی هزار علی آقا را ببینم. جای شما واقعا خالی بود. سبز بمانید...